كتائب السيسي تهاجم شيرين لتحيتها قطر وأهلها

05 يناير 2018
حيت شيرين كل جمهورها بالدول العربية (تويتر)
+ الخط -
تفاعل كبير مع المطربة شيرين عبد الوهاب، بعد انتشار فيديو قصير لها على مواقع التواصل الاجتماعي، تشكر فيه معجبيها في الدول العربية، وخصت فيه قطر وجمهورها القطري، وقالت: "حبيبة قلبي قطر والقطريين حبايب قلبي على دماغي من فوق وهيفضلوا على دماغي من فوق".

وعلى الرغم من أن شيرين خاطبت كل جمهورها العربي، وقالت: "حبايبي في السعودية والكويت وتونس والإمارات والسودان، وحبايبي في كل مكان والجاليات العربية في أمريكا"، إلا أن كتائب السيسي ركزت فقط على تحيتها لمعجبيها في قطر.

وقالت إحدى مؤيدات السيسي: "‏‎‎وجع في قلبك اللي فيها حبايب قلبك، وخبطة على راسك من فوق، افتكرتي مصر بعد قطر؟ #شيرين_بلهارسيا".

وقالت ثالثة: " كلاكيت المرة المليون #شيرين بتهرتل، بتقول قطر فوق راسي، إنتي ما بتحرميش، يا جدعان حد يليس بوقها بأسمنت مغري يخرب بيتك".

وردت عليهم سلاف: "‏‎وإذا قالت قطر محسسيني إن قطر إسرائيل! بعدين شيرين ليش حظها زفت كدا".

وعبرت هاجر عن تعاطفها مما ستلقاه شيرين: "‏ربنا يسترها على شيرين اليومين الجايين"، وقالت: "‏‎عشان قالت قطر والقطريين على راسي لما كانت بتشكر كل جمهورها من كل البلاد، وطبعا الصحافة بدأت تنشر والإعلام ممكن يولع الدنيا".

ورأى سيف أن هناك استهدافاً لشيرين: "‏‎عيب عيب عيب .... الست بتكلم جمهورها في قطر!! ليه؟ عشان وفائها لبلدها رفضت تعمل حفلات بأجور خيالية!! لا وكمان قالت كل البلدان العربية ليه جيتو بس على كلمتها لقطر؟؟ دليل على حقدكم على شيرين... سيبوها تعيش هي حرة في حياتها!".

وهذه المرة الثانية في أقل من شهرين، تقع فيها شيرين في مرمى مواقع التواصل وكتائب السيسي، بعد الأزمة التي سببها مقطع فيديو لها في حفل بالإمارات قالت فيه: "ماتشربش من نيلها هيجيلك بلهارسيا"، ووصل الأمر وقتها بالأذرع والكتائب إلى المطالبة بسحب جنسيتها.
دلالات
المساهمون